ORTOblog

= splet hribov, smučanja, vremena, fotografije in še česa.

Mestni vrvež podnevi in ponoči  

Včeraj sem pri zajtrku spoznal zelo prijaznega iranskega alpinista Nazarja in njegovo prijateljico, ki sta v Kirgizistan prišla plezat na Khan Tengri z južne strani.Že pri zajtrku smo se začeli sproščeno pogovarjati in tudi čez dan večkrat kar dolgo klepetali, saj sta bila oba zelo zelo komunikativna. Angleščina sicer ni njun naj-jezik, a počasi smo se sporazumeli o vsem. Iz okolice Teherana sta prinesla višnje, ki tam uspevajo tudi med 3500 in 4000 m, ne vem pa, zakaj sta jih ponudila posute s soljo. :)Nazar je alpinistični in smučarski inštruktor ter športni novinar, veliko je v domačih in tudi tujih hribih. Povedal je, da ima veliko srečo, saj na visokih nadmorskih višinah nima nikoli bolečin, pa tudi na dihanje se hitro prilagodi. Velik je čez 2 metra in suh ko prekla, na pogled pa tipičen "bližnjevzhodnjak". Na Broad Peak (80xy m) je povsem sam zlezel že 11. dan po prihodu v bazni tabor in ni imel večjih težav, le fotoaparat mu je nagajal. :) Brez heca - to mi je povedal v povsem resnem tonu. :)Včeraj sem šel prvič v Biškeku v restavracijo z evropskimi jedmi in dobil suhoparen telečji zrezek s pirejem. :( Ni nemogoče, da bom v Evropi pogrešal raznovrstne premešane kirgizistanske in kitajske jedi! Po večerji sva šla s Tanio pogledat še mestne parke, ki jih je v Biškeku res presenetljivo veliko.



In lepo so urejeni, čisti, očesu prijazni, na pogled tudi precej varni. Največji park, v katerem imajo tudi lunapark, je bil začuda prazen, zato je bilo tam včeraj izjemoma bolj tiho kot ponavadi.Z glavne ceste sva se sprehodila skozi tole galerijo ...



... na glavni trg - s štiritosočaki v ozadju! :)



Danes zjutraj sta Nazar in prijateljica vskočila v maršrutko in se odpeljala v Karakol; jutri bosta s helikopterjem poletela v BC. Pred odhodom je Nazar rekel: "Jaka, you good my friend," in mi v roke stisnil svoj E-mail naslov, rekoč, da moram priti v hribe v Iran. :) Res se ne bi branil.Ko so se odpeljali, sem še 10 minut čakal taksi, ki me je odpeljal v mesto.



Najprej sem šel v nakupovalno središče "Beta stores", kjer sem pred dnevi našel edini delujoči bankomat za dvig gotovine s svojo slovensko kartico. Kako je to "feeensi"!!! Potem sem nabavil trodnevno zalogo napolitank TORT, pa cel kup sladkarij za v bazni tabor pod Pik Leninom. S polno vrečo sem poiskal nov taksi - ta me je zapeljal na sedež ITMC, kjer sem imel še od sobote pospravljene turne pancarje, dereze, cepine, čelado in plezalni pas.

TORT



Na ITMCju sem moral poravnati še stroške podkupnine, ki so jo hočeš nočeš plačali za prehod enega izmed check-pointov med našo potjo proti baznemu taboru. Potem sem počakal minutko in priletela je Jenya; pomagala mi je odnesti opremo, nato pa sva se dokončno poslovila.



Med vožnjo nazaj v hotel sem končno uspel posneti nekaj fotografij... :) In celo kratek filmček.



Podvoz pod edino železniško progo



V gneči pred semaforjem



Tipična "maršrutka" (levo) - najbolj običajna oblika javnega prevoza. Ena vožnja po mestu ne glede na razdaljo stane 6сом - torej 6/55€. :)



Ko je cesta preveč naluknjana, se vsi vozijo po boljši polovici. :)Popoldne sem malo poškilil na TV; imam 10 programov, od tega jih 7 dela zelo slabo - slika se vidi skozi sneženje. Eden program je v kirgizistanskem jeziku, ostali v ruščini. Naletel sem ravno na karaoke in se pošteno nasmejal. :)Pri novicah so poleg 100 domačih vesti (od tega, da so imeli policaji srečanje, do mrtve krave in žalostnega kmeta) omenili tudi 3 vesti iz tujine - eno od teh je zakuhal trenutno najbolj slavni Srb. Zanimivo... zdaj mi je jasno, zakaj so taksisti v zadnjih dneh kar naenkrat vedeli, da je Slovenija zgodovinsko povezana z Jugoslavijo.Vremenska napoved je bila skopa, le nekaj slikic in maksimalne temperature; v Biškeku danes do +37°C, na jugu države do +40°C!!! Potem sem pogledal še vremensko napoved za Rusijo - ta je šele zanimiva! :) Prikažejo le lego polarne fronte z nekaj anticikloni in cikloni, za kaj več zmanjka časa in prostora. Ne bi si želel biti vremenski navdušenec v tej ogromni državi ...Vremenska napoved, ki sem jo našel na internetu, je "opasna"!!! Čez vikend naj bi bilo v Biškeku okoli +40°C!!!




Vir: calsky.comKlima v moji sobi je prižgana "do fula" ...



Na koncu so po TV povedali, da se v prvih dneh avgusta delu Azije obeta astronomski spektakel, ki se bo ponovil šele čez 25 let - popolni sončev mrk!! Seveda sem se kot astronomski navdušenec o tem pozanimal že doma in imam tu s seboj zaščitna očala za opazovanje ter folijo za fotografiranje mrka. Pod Pik Leninom žal ne bomo imeli popolnega mrka, ne bo pa prav dosti manjkalo (80%), upam le, da bo sonce še dovolj visoko na nebu (popolna faza naj bi bila okrog 17 h) in da ne bo oblačno.



V Novosibirsk se zgrinjajo trume Evropejcev, ki bi si radi ogledali mrk; še posebej so izpostavili nekaj nemških skupin najstnikov, ki že vsi navdušeni postavljajo teleskope. :)Nekaj podatkov o prihajajočem mrku:

Friday 1 August 2008
TimeObject (Link)Event
16h00m03.1sSolar EclipsePartial Solar Eclipse begins
17h05m31.5sSolar EclipseMaximum eclipse: Partial Solar Eclipse,
Magnitude=80.827%, Altitude=34.3°, Azimuth=262.7° W
18h05m44.3sSolar EclipsePartial Solar Eclipse ends

VIR: calsky.comDanes sem torej še bluzil tu okoli po hotelu, poslušal glasbo in se basal z napolitankami; jutri se začne bolj za res, saj bom začel pošiljati razglednice, potem moram kupiti še nekaj baterijskih vložkov in rol toaletnega papirja (ta se je na Freeapproved odpravi izkazal kot najbolj zaželena dobrina, že skoraj statusni simbol - kdor je imel papir, je bil CAR oz. je bil NAD ostalimi ... malo pretiravam, malo je pa tudi res), potem pa bom že moral začeti nabirati opremo, razmetano po vsej sobici, in jo "basati" v prasico. Bomo videli, ali bo šlo.

1 odzivi

  • Unknown  
    31. julij 2008 ob 23:21

    Se bases z keksi ha ha ha ti je cuker padu ha ha ha .Skrajni cas da gres na pot,drugace se bos zredil.ha ha ha
    Ne zameri ampak sladkor tudi skodi.Vidim da si zelo lepo ogledal tudi samo mesto.Malo kulturnega raziskovanja ne skodi.Nadja

Objavite komentar