ORTOblog

= splet hribov, smučanja, vremena, fotografije in še česa.

Na Triglav  

Že dolgo nisem bil pri Aljažu ... od aprilskega smučanja! Pa sem šel. Zelo pozno iz Krme, šele okoli 9:30. Pri avtu -14, hladen štart motorja. Slab štart. Že takoj sem videl, da ne bo šlo tako gladko kot ponavadi.

Krma



Vzpenjal sem se počasi in komaj čakal sončne žarke. Nad Pastirsko kočo sem jih dočakal.



Dan prej je padlo nekaj cm puhca, ki se niti malo še ni preobrazil sem lahko z razdalje 1.5 m razločno videl oblike snežnih kristalov, ki so se lesketali v soncu. Fantastično lepo!
A ravno ta novi snegec je še bolj pokvaril razmere. Prejšnji teden je bila tam očitno avtocesta, špura pri špuri, čudno speljana. Potem je vse to sonce ojužilo in nazadnje je fajn pomrznilo, zdaj pa še ta snegec čez --> prava kombinacija za težave pri vzpenjanju s smučmi. Počasi je šlo.

Mrazišče za Arnovo glavo



Pod Kalvarijo sem bil že čisto fuč. Pa še razmere so se poslabšale, moral sem obuti dereze in iti do Kredarice peš. (3:15) Pa še višina me je začela zdelovati. Malo sem popil in takoj pičil proti Vrhu. Bilo je mrazZZZ, na sedlu med Kredarico in Malim Triglavom je vleklo (ocenjujem 60-80 km/h!) in še senca je bila, da nisem več čutil prstov. Zoprn začetni vzpon sem le nekako preživel, sledile so prečke proti soncu v vzhodno steno Malega Triglava. Že bolje. Novi sneg je zakril stare zmrznjene stopinje in je bilo kar zanimivo ...

Morski pozdrav z Malega Triglava!



Pogled nazaj proti Kredarici



Pogled na jug



In nadaljevanje proti Vrhu (klik za večjo!)



(za tokrat slabšo kvaliteto panoram se opravičujem - fotografiral sem z debelimi rokavicami in očitno nisem dosegel vseh gumbov)

Tik pod vrhom



In evo ga. :) Ura pa že več kot 2 popoldne. Jao. Sem vsaj ujel obdobje najnižje zračne vlage ...



Precej je pihalo tam zgoraj, skril sem se v zavetrje za stolp in za nekaj minut snel rokavice. ZZZZ.

Veseli tobogan (smučarska smer) je že narejena, njami. :) Samo kaj, ko je sneg dvomljiv.



Zahodna fotka ...



... in panorama (klik za večjo!)



Zanimivi skladi apnenca na Zgornji Komni (klik za večjo!)



Triglavski ledenik (je bil včasih tu), Kotel, severni pogled



Aljaž še kljubuje razmeram in vodstvu PZS na vrhu Triglava.



Sončen pogled



Obsijane Hribarice, zadaj mrč nad Komno in povsem zadaj Tržaški zaliv



Hribarice bliže



Morje



Lepa Komna, Srednji vrh



Pokljuka in vrhovi nad njo



VDV, Pokljuka in Ratitovec



Stol - lepo se vidi, do kod je segala nizka oblačnost!



Tosc



Planina Javornik



Hitro je začelo zebsti in začel sem se vračati. Precej vzvratno, malo tudi naprej.





Od SZ se je že bližala visoka oblačnost



Na Malem Triglavu



Sestop je bil seveda še bolj previden kot vzpon in uspelo mi je. Kol za merjenje višine snega za kočo.



Pogled na SZ izpred koče



Ob 16 h sem odsmučal po do sedaj najslabših razmerah na tem območju. Sedemsto (700!) metrov sem se "matral" po kložah, skorji, ledu, skritih pod 3 cm puhca. Tam čisto res žal ni bilo užitka. Pod Pastirsko kočo pa je bila pot prava bob steza in tam je še nekako šlo. Je bilo pa tako mraz, da je tudi po skoraj ravni gazi letelo. :) Jupi. Ob 17 h zaključil pri avtu, "crknjen" kot že dolgo ne. Poleg višine me je očitno izmučil tudi zelo hladen in suh zrak, boljše razlage ne najdem.

Na vrhu Triglava sem opazil, da so oblačila in nahrbtnik "šumeli" precej drugače kot po navadi. Je to bolj odvisno od temperature ali absolutne vlažnosti? Meni se drugo zdi bolj verjetno.

0 odzivi

Objavite komentar