ORTOblog

= splet hribov, smučanja, vremena, fotografije in še česa.

Boj z močnim vetrom na Vajnežu  

Olipova pl. - Hrašenska pl. - Vajnež

V teh dneh v gorah kraljuje močan veter severne-severovzhodne smeri, a da je tako zelo močan v Karavankah, si pa nisem mislil! :)

Zgodaj zjutraj sva se s Katarino odpeljala pod Stol, mimo Valvasorjeve koče po neskočno dolgi cesti pod Vajnež. Pred Olipovo pl. sva parkirala in že tu naju je močno prezeblo -- bilo je -6°C in kljub gozdu je pihal kar močan veter.

Nekaj minut sva iskala pot in res nato stopila na neoznačeno stezico. Ker je šla gor, je že bila prava. ;) V številnih okljukih sva se počasi bližala gozdni meji in nad njo se nama je odprl širok razgled proti JZ; Zgornjesavska dolina in Julijci. :)



Nad Javorniškim Rovtom.



V območju rušja sva prišla tudi na nekaj centimetrov snega in predvsem na zmeren veter, ki je oblival greben Karavnk.



Na pobočju predvrha, ki štrli iz grebena (višina = 1858 m), sva prišla na močan veter, ki je že oviral hojo. :)



Čez sedlo med Belščico in Kamnitnikom se je tok vetra kanaliziral in zato pospešil do visokih hitrosti (sunki čez 120 km/h!), midva pa sva morala ravno čez ta pas ... Nekaj minut sva se skrivala v zavetrju za eno skalo, nato pa poskusila nadaljevati proti Vajnežu -- a ni šlo! Katarino je veter že malo prestavljal, zato se je raje vrnila v zavetje gozda, mene pa je poslala naprej "v ogenj". ;)
Počasi sem se vzpenjal in že na ~1900 m sem moral natakniti dereze ter hoditi s cepinom -- bilo je spihano do zelo trdega snega. Niže na pobočju so se neprestano ustvarjali (in izginjali) snežni vrtinci, nekaj jih je šlo tudi čez mene. :) Hodil sem ~20 m pod grebenom in tam nekje do Malega vrha je še šlo, naprej proti Vajnežu pa komajda ...
Nekaj časa sem hodil v brezvetrju, nato pa sem prišel na udar vetra, ki je oblival Mali vrh ... povprečna hitrost je bila tam čez 100 km/h, sunki pa ~150 km/h ... klečal sem v snegu in se opiral na cepin, da me ni prekucnilo. ;) Zadnjih ~50 m do vrha sem tako premagal bolj kot ne po vseh štirih.

Vrh s predvrha



Na vrhu Vajneža



Panorama JZ-Z-SZ-S



Ugotovil sem, da je bil veter najbolj močan tam, kjer je prihajalo do oblivanja reliefa -- na samem grebenu veter še zdaleč ni bil tako močan, kak meter pod grebenom pa skorajda brez vetra!

Na vrhu sem tako lahko zdržal nekaj časa in užival v fantastični vidljivosti... :)

Bled



Proti prestolnici za Šmarno goro



Zgornji del Zgornjesavske doline, zadaj Dolomiti



Sestopil sem proti Vajneževemu sedlu (proti J), nato pa po prečni poti nazaj proti vzhodu do stavbe pod Malim vrhom.



Kepa, zadaj Visoke Ture



Zaradi fantastične vidljivosti se je res dobro videlo tudi območje lanskega vetroloma na Jelovici (29. 6. 2006) -- klikni na sliko za polno velikost!


0 odzivi

Objavite komentar