ORTOblog

= splet hribov, smučanja, vremena, fotografije in še česa.

Dvakrat Rodica  

nad Rutom - Rodica - Runžna - Rodica

Danes sem se sredi dneva odpeljal v Baško grapo in šel naravnost na Rodico. Po cesti se je dalo pripeljati do odcepa za Bizle na ~1150 m, tam sem že lahko stopil na smuči in tako nadaljeval proti Rodici.

Pri lovski opazovalnici, Špičasta kupa



Sneg je bil povsem trd in je lepo nosil mojo težo, že na cesti so me presenetile prve plazovine.



Ker je bilo vzhodno pobočje Špičaste kupe ("normalna" zimska smer) polno plazovin, sem se držal mulatiere, a tudi tam sem moral čez nekaj velikih plazovin.







Snega je ravno toliko, da rušje še gleda ven. Občasno sem na grebenu med Rodico in Suho Rodico videl vrtince, ki jih je povzročal močan severni veter.



Pogled na Peči



Rodica 1600+m



Na grebenu je komajda pihalo in v kratkih rokavih me prav nič ni zeblo! :) Pogled na zahod -- Žabiški Kuk, Vogel



Presenetile so me nenavadno velike opasti; Špičasta kupa, zadaj bleščeče Jadransko morje.



Do sedla sem hodil po grebenu; brez srenačev ne bi prišel nikamor, tako pa je grabilo, da bi težko še bolje. :)



Zadnjih dobrih 100 m je bil sneg zelo trd, opasti pa postavljene v čudni smeri -- nastale so z JV vetrom! :)



V uri in četrt sem bil na vrhu; gor je še pihal zmeren severnik (60-80 km/h) in pri temperaturi -10°C sem se moral hitro še malo bolj obleči.



Greben Peči proti vzhodu



Tik pred spustom; že aprila 2007 sem želel smučati po Runžni grapi naravnost proti jugu, a sem takrat že po nekaj metrih sprožil velik plaz in raje odštamfal nazaj na greben. Tokrat so razmere izgledale obetavno, saj je bil sneg močno pomrznjen.



Žal se je izkazalo, da so razmere samo izgledale dobre; ob vsakem zavoju se mi je skorjica predrla in tako sem moral izpeljati vsak ovinek zase. :) Kjer grapa postane ožja, sem nekaj metrov še lahko goljufal po rušju ob strani, na najožjem delu na srečo ni bilo plazovine; spodaj pač.



Celoten spust je bil "dolg" 400 višinskih metrov, naklonina 35°+ (do 40°).

Še enkrat sem šel nazaj gor, tokrat prav do grebena po senci.



Veter se je medtem že umirjal; pogled s sedla na zahod.



Sledi prvega vzpona



Srednji del Runžne



Pogled z grebena proti Runžni



Strma južna pobočja Peči



Raskovec, Matajurski vrh, Novi vrh



Matajurski vrh



Ski hotel Vogel



Jesensko-zimski detajl



Na vrh sem prišel približno eno uro pred sončnim zahodom, zato je bilo sonce postavljeno pod ravno takim kotom, ki je omogočal dober pogled na Benetke.



Veter na grebenu



Zelo trda snežna podlaga



Avtoportet; predzadnji spust s smučmi v ozadju (naslednji dan so dočakale svoj konec)



Drugič sem se z vrha spustil v območju poti do ~1750 m, nato pa naravnost v grapo oz. po njenem robu -- da sem prismučal na mulatiero. Sneg je bil zelo trd, robniki so odlično grabili. :)

Peči zvečer



Runžna



Karta ture -- zelena = prvi vzpon (ta se nato prekriva z drugim, ki je oranžen), rumena = spust po Runžni, rdeča = 2. spust



Še malo bolj pobližana Rodica -- rumena je Runžna


Graf ture (ura je UTC, za našo zimsko torej +1)


0 odzivi

Objavite komentar