ORTOblog

= splet hribov, smučanja, vremena, fotografije in še česa.

Odkrivanje Begunjščice  

Ljubelj - Ostržkova - Begunjska Vrtača - Ostržkova - Večerna smer - Trolko - Vzhodna grapa

Danes smo se Aleš, Bor in jaz odpravili na Begunjščico pogledat nekaj smeri -- za "zlezt" in presmučati. :)

Najprej smo se vzpeli po Smeri Pavla Janca - Ostržkova smer v S steni Begunjske Vrtače; mestoma ozke prehode sem s figo v žepu označil za smučljive, sneg je bil precej dober. Z vrha sem v izvrstnih razmerah odsmučal po isti smeri (V-, mesta S6, 400 m) -- imel sem večinoma suh sneg, ki je držal mojo težo, ožji mesti se je tudi dalo zvoziti. Aleš in Bor sta sestopala po Zahodni grapi, dobili smo se na Šentanskem plazu. Onadva sta napadla vstopni skokec v grapo, ki zavija proti zahodu (brez imena?), jaz pa sem šel pogledat smučarsko Večerno smer. Snega je bilo povsod dovolj, med vzponom se mi je kar udiralo, le na najbolj zoprni prečki čez rušje je bilo zoprno, ker se mi je udiralo do tal. V smeri se na nekaj mestih naklonina dotakne 55°, smer je precej izpostavljena. Izpod roba stene sem odsmučal nazaj na Šentanski plaz (VI-, mesta S6, S4- S5, 250 m). Imel sem odlične razmere, suh sneg, tudi pršič, na omenjeni izpostavljeni prečki pa se mi sploh ni udiralo, nasprotno -- za smuči je bilo dovolj trdo, da sem (kolikor-toliko :) ) nadzorovano zdrsnil čez. V zelo strmem žlebu (do 55°) je bil sneg super mehak in lepo smučljiv, na pobočjih niže (40°) fenomenalen sneg. Smer je bila ena lepših, kar sem jih presmučal, pa gotovo tudi med najbolj strmimi in težkimi. Aleš in Bor sta medtem prekrasno zgazila grapo na greben, tako da sem ju hitro ujel na drugi strani -- med sestopom v Grapo Y. Skupaj smo zavili levo v smer Trolko, a naleteli na kopne strme dele. Celo zelo zelo zelo zoprno je bilo, ko smo se tlačili čez slabih 100 m visoko skalno stopnjo pod grebenom, teren je bil precej podrt; Aleš in Bor sta brez rokavic, cepina in derez lezla po skalah, jaz pa sem železje zatikal v skale v krušljivem žlebu. Nič kaj prijetno. A nam je uspelo! :) Kolega sta sestopila po Osrednji grapi, jaz pa sem odsmučal po Vzhodni grapi na Šentanski plaz; v zgornjem delu je bilo komajda dovolj snega, v srednjem delu pa odlična smuka (IV-)! Po Šentancu bolj za silo... :(


0 odzivi

Objavite komentar