ORTOblog

= splet hribov, smučanja, vremena, fotografije in še česa.

Drugi ogled - kako je za vogalom?

Sneg je že včeraj večinoma skopnel, kar ga je preživelo dan, pa ga je pobralo jutranje deževje. Ko se je končno dež unesel, smo šli do potoka in se razdelili v dve skupini: Anže, Arne, Bor, Đani in Tadej so šli čez potok (bosi seveda!) proti vrhu 4798 m južno od baze, Urbanovc, Boštjan in jaz pa smo šli poiskat prehod v našo ciljno dolino potoka Sarychat.

"ZZZEEEEBBBEEE!"

Najprej smo se vzpeli nazaj na višino baze in nato po travnati terasi prečili 5 km skoraj vodoravno proti vzhodu na podaljšek grebena s 3760 m visokega Dzhureka (4381 m).

Od tam se je namreč videlo vse območje od baze do "sotočja" ledenikov Fersmana in Sarychat. ŠLO BO!

Prehod okoli vogala, ki se iz baze ne vidi, je bil na pogled povsem preprost - bile so le travnate zelenice. Tam smo edinkrat na odpravi videli tudi trop divjih kirgizistanskih ovac, ki imajo rogove podobne kozorogovim, a bolj zavite, in so dolgodlake. Pa seveda neprimerljivo bolj plašne kot divjad v slovenskih hribih. Preletel nas je tudi ogromen orel, da smo samo izbuljili oči.

Tu naj bi imel zatočišče tudi snežni leopard, ki pa se nas je uspešno izogibal; Vadim je povedal, da je blizu baze opazil njegove sledi.

Proti bazi se nismo vračali po terasi nad reko, pač pa ves čas kolikor je bilo mogoče blizu strugi.

Urbanovc je izvohal celo dva pogojno dobra prehoda čez reko, ki sta terjala "le" nekaj skakanja s skale na skalo.

No ja. Urbanovc to pač zna!

V vsakem primeru pa sta bila oba prehoda bolj nevarna od tistega, ki so ga uporabili ostali fantje zjutraj - tik pod bazo. V bazo smo se vrnili sredi dneva.

Ostala peterica je osvojila najprej vrh ~4020 m, nato pa še višjega - 4350 m, od koder so lepo videli cel ledenik Malitskovo.

Ledenik Malitskovo, kot ga je skozi okular videl Anže

Pogled proti bazi

Đani je ostalim fantom pobegnil in se po snegu sam vzpel na še vsaj 200 m višji vrh.

Ob vračanju so brodili potok čez kolena, praktično do gat!!!

Sploh Đani se je pošteno zmočil. :) Še dobro, da so imeli palice za oporo. Zvečer smo se odločili, da bomo naslednji dan krenili proti ABCju, zato smo že začeli pakirati.