ORTOblog

= splet hribov, smučanja, vremena, fotografije in še česa.

Mestne (ne)všečnosti

Upam, da zdaj ne bo vrglo ven... vsake toliko močno pade napetost električnega toka, luči utripnejo in vse elektronske naprave vrže ven. Potem pridejo še redukcije elektrike, pa imaš celega hudiča na računalniku. :) Včasih ne prime modem in ga je treba izbrisati ter ponovno namestiti, seveda vse to v cirilici in povsem mogoče je, da bom ob povratku domov lažje uporabljal Okna v cirilici kot latinici. :)Tale ruščina je kar kul, pisano besedo se (seveda po razvozlavanju "grabljic" - cirilice) da precej razumeti, medtem ko med pogovorom vse čudno zvedni... da ne govorim o jeziku domačinov Kirgizov, ki je popolnoma nekaj drugega in ga še tukajšnji Rusi ne razumejo. S Tanio (študentka turizma in ekonomije), ki mi tule dela družbo, se tako pogovarjava angleško, ko pa zmanjka angleščine, naju reši slo-ruščina. :)Večinoma tu ljudje ne znajo skoraj nič angleško; taksisti nič, prodajalci nič, mogoče kak receptor v hotelu in uslužbenci banke. Taksi v mesto mi tako naročajo na recepciji, za nazaj grede pa vedno porabimo ~10 minut, preden jim na karti pokažem, kje je hotel. :) Vsaka vožnja stane 100com (somov; 1 som je trenutno ~1/55€ in ~1/35$), vožnja pa je vedno nekaj posebnega. Taksisti imajo močne bas-zvočnike v prtljažniku, da avto poskakuje, če ne zaradi zvočnikov pa zaradi cest - kar sredi cest so luknje, ki jih morajo vsi obvoziti. Precej časa se tako vozijo po nasprotnem pasu, ker so na "pravi" strani pregloboke luknje. Če kdo sreča znanca, kar sredi ceste ustavi in se začne pogovarjati, za njim pa trobijo in se derejo na ves glas. :) Prav komično. Semaforje itak prevozijo in čakajo nekaj metrov naprej, seveda je izsiljevanje popolnoma normalno.Danes sem šel v enega izmed šoping centrov; v pritličju hrana, v 1. nastropju tehnika, v 2. oblačila. V kotu sem našel trgovino THE NORTH FAkE (seveda v orignalu k=c, a kaj, ko tam notri ni bilo originalov :) ); puhovko s puhom 1000 prodajajo za 7000com (=130€) rekoč, da je v njej 1000-odstotni puh. :) Imajo smešno majhne velikosti, saj je njihova XXL še najbolj podobna našim L... originali? Mhm.V supermarketu sem kar nekaj časa občudoval pekovsko ponudbo, naš "najboljši sosed" se skrije proti tem. :) Poiskal sem njihovo varianto cedevite, ki jo bom odslej mešal s kupljeno vodo (voda je tule v nižini zaradi pretirane uporabe sredstev za gnojenje - nitrati, kmetijstvo - sicer oporečna). Našel sem tudi tiste noro dobre velikanske čokoladne napolitanke (ТОРТ), ki smo jih zobali v baznem taboru. Štirje paketi so že v moji zalogi. ;) Pa rogljiče za zajtrk - tule v hotelu vsako jutro dobim isti zajtrk. Prav dolgčas. Preštetih 8 kosov salame, 6 kosov sira, 4 kose belega in 2 kosa črnega kruha, 2 jajci na oko, črni+rumeni čaj, zajeten kup masla (kaj naj z njim, ko pa hitro zmanjka kruha? :) ). In vsako jutro isto. No zdaj imam še malo kakava in nutele, da le ne bo tako enolično, sicer se bom moral poslužiti Supradyna.V mestu so ulice in trgi precej široki, zato vedno izgledajo precej prazni, a varni. Tudi številni zeleni parki v mestu dajejo (lažen?) občutek varnosti, res pa je, da je v temi mesto malo manj prijazno - nimajo toliko uličnih luči kot pri nas in je vse bolj temačno.

Vsak dan malo zlezem k pajku na svetovno mrežo, pogledam mejle (dokler ne vrže ven, kot sem že napisal), MSN, kaj več je tu že pravi podvig.Zadnje dni smo imeli muhasto vreme; že dopoldne so bile nevihte, ko je malo bolj zapihalo, smo za 2 uri ostali brez elektrike. Potem se je ohladilo in zvečer je bilo malo manj kot 18°C, kar je za tukajšnje prebivalstvo kar mraz. Zanimivo.Jenya, vodička FAT ekipe na zadnji dan odprave, ki je tudi sama alpinistka začetnica, se je s svojimi prijatelji pred dnevi dogovorila za 4-dnevno potepanje po dolini Ala-Archa južno od Biškeka. Prvi dan naj bi se iz gl. mesta odpeljali v ta naravni park ter se vzpeli do koče Ratsek (~3200 m), dan kasneje bi nadaljevali do koče Korona malo pod 4000 m, zadnji dan pa bi zlezli do vrha ledenika in nato po 300-metrski steni + grebenu na Pik Korona, 48xy m.Ker sem tudi sam nameraval iti tja, so me brez težav vključili na seznam udeležencev, a potem včeraj vse skupaj odpovedali - pred 3 tedni se je na območju Ala-Archa izgubil domači gornik, ki ga zaradi pomanjkanja denarnih sredstev nihče ni šel iskat oz. reševat. Ekipa domačih alpinistov, s katero bi jaz šel v Ala-Archo, se je zato odločila, da bodo imeli v teh dneh iskalno akcijo.Jenya (študentka angleščine na univerzi v Biškeku) vseeno želi v Ala-Archo, zato se bova tja odpravila jutri zjutraj. Najprej se bova s t.i. "maršrutko" (kombiji na stalnih progah - javni prevoz Biškeka) odpeljala iz mesta proti jugu ter vstopila v park, nato pa se bova peš povzpela do koče Ratsek.V primeru, da bodo reševalci do nedelje končali z delom, bomo šli v nedeljo skupaj plezat na Pik Učitelja ("piši kao što govoriš" - v ruščini je malo drugače :) ) po grebenu, ki je z rusko oceno ocenjen 2B (= UIAA III+), vrh pa je visok malo čez 4500 m. Če bova ostala sama, bova šla le na turo brez plezanja, predvidoma v smeri proti koči Korona. Vreme naj bi bilo v prihodnjih dneh veliko lepše in v začetku prihodnjega tedna celo tropsko vroče z nočnimi temperaturami nad +22°C in dnevnimi do +38°C. Upam, da ne.

Bom poskusil naložiti še kakšno fotko v prihodnjih dneh - to tu zahteva kar nekaj napora in čakanja ... USB 1.1, računalnik 600MHz, 128MB RAM, klicni dostop na internet. :)Zdaj je pa ura že 19:30 in grem malo ven; bomo videli, kaj bo na sporedu danes.