ORTOblog

= splet hribov, smučanja, vremena, fotografije in še česa.

Na debelo zasut Porezen  

Danes sem šel pogledat, če je v sredogorju padlo kaj snega. :)
Od Podhočarja (1000 + m) okoli poldneva po popolnoma mokrem snegu proti Poreznu ... v gozdu je bilo zelo zelo nevarno, saj je posijalo sonce in so se drevesa množično otresala težkega snega. Bučalo je, kot da bi se prožili plazovi, tudi nekaj metrov stran sem doživel več zračnih udarov snega, ki je padal z drevesa. Groza. V soft-shellu s kapuco na glavi je nekako le šlo.
Snega je bilo iz metra v meter več, prav idilično.


Ko sem prišel iz gozda, sem bil na varnem (pred vejami, padajočim snegom) ... začela pa me je skrbeti(ne)stabilnost snežne odeje.


Na osojnem pobočju na ~1500 m je bil sneg celo še suh!!! Izjemen zimski ambient. Oblaki, ki so se le nekaj minut prej še podili z JZ proti SV, so izginili, posijalo je sonce.


Peči so se počasi začele odpirati, neprestano pa sem slišal plazove na oni strani. Kar srhljivo.


Kolikor se je le dalo, sem se držal dreves in se počasi bližal grebenu. Hoč, zadaj Lajnar.


Utrinek

Peči, zadaj oblačnost, ki se je odmikala proti SV.


Greben je povsem deformiran; ponekod je razširjen več metrov, drugje je napihan v ozek raz, najbolj so me presenetile izmenično nasprotno obrnjene opasti. Se je bilo težko odločiti, kje hoditi. ;)

Mimo Doma Andreja Žvana, ki je zasut do balkona, sem v brezvetrju prišel na vrh. Neverjetno.


Pogled nazaj

Na vrhu

Z vrha sem lepo videl napoke plazov na južnih pobočjih Peči
Peči

Črna prst


Črna prst; vidi se Dom Zorka Jelinčiča na vrhu, jeklena žičnica pa izgine v sneg ... spodaj pa obširno območje snega, ki se je že malo premaknilo iz prvotne lege. Če bo tole priletelo do vasi, ne bo dobro.

Plaz pod Črno prstjo

Jakarjev pesk

Nad Sanekom (Poljanski vrh)

Pod Konjskim vrhom


Slatnik-Lajnar

Dravh


Jadransko morje

Utrinek in vprašanje - kje je to? :)

Opast pod Črni prstjo

Matajur (zadaj), Kobilja glava

Od leve proti desni: Vogel, Vrh nad Škrbino, Meja, Podrta gora


Celo uro sem se na vrhu sončil in opazoval pobočja, poslušal plazove in fotografiral. Res prijetno. Okoli 15. ure je začel pihati SZ veter, v nekaj minutah se je pooblačilo in zavilo hribe v oblake. Osrednji Julijci (Triglav, vrhovi nad Pokljuko), ki so se prej super videli, so se spet skrili pod oblačni pokrov, prav tako so se skrile Peči.
Po smučini vzpona sem se spustil naravnost dol (ne vem, ali sem naredil 10 ovinkov na celem grebenu!), saj sicer nikamor ni šlo.

Začetek smučanja


Na grebenu


V gozdu je bilo pa sploh ubogo in z zelo malo zavijanja sem pribrzel do konca. Lepa turca!

4 odzivi

  • Unknown  
    7. marec 2009 ob 08:15

    Ja super turca,ki ti je dala kar nekaj mislit,pa vidim ,da si na vrhu bil poplačan za trud.
    A je morda tista slikca proti Rodici in v ozadju Triglav..... no ugibam.
    Je pa res ,da je v teh dneh kar nekaj snega napadlo tudi drugot in nevarnosti so kar velike.
    Kjerkoli bos hodil srecno.
    Nadja

  • david santos  
    7. marec 2009 ob 17:11

    Brilliant posting!
    Nice picturs and pretty dolours.
    Congratulations!!!

  • Anonimni  
    8. marec 2009 ob 09:19

    Jaka, fotke so od hudiča, v bistvu je cela fotoreportaža fantastična. Všeč mi je tudi, da uporabljaš ime Peči, ki je skoraj pozabljeno.

  • Jaka Ortar  
    8. marec 2009 ob 17:35

    Hvala, Aleš! Peči so res pravo ime za tele peči, čeprav jih je v trenutni izjemni zasneženosti bolj malo. :) Ravno danes sem tam pri stoletni lipi (v Rutu) občudoval impozanten ZID nad vasjo. Več kot 1300 višinskih metrov je od Ruta do grebena!!! Moji daljni predniki z Južne Tirolske so najbrž dobro vedeli, zakaj so prišli sem. Tu so res prave špice (Gradica, Purntol, Spitzkobel, Hochkobel ...).

    Ne Nadja, tisti vrh ni ravno Triglav, je pa eden izmed njegovih bližnjih sosedov. :) Ja, je pa proti Rodici.

Objavite komentar