ORTOblog

= splet hribov, smučanja, vremena, fotografije in še česa.

Zimska idila na Komni  

Vremenska napoved za zadnji vikend se je v detajlih spreminjala iz zagona v zagon modelov, a žal v vedno manj mraziščarske variante. Hud mraz smo že odpisali, vseeno pa sva se s Tamaro odpravila proti Komni - na izlet in za izkoristiti lepo nedeljo. Po poti se nama je pridružil še moj oče in okoli pol devetih (20:30) zvečer smo štartali od Savice. Jasno, mraz, ~10 cm novega snega brez podlage.
Počasi smo lezli gor, občudovali fantastično nočno nebo (že dolgo ne toliko zvezd!), snega je bilo vedno več in pod Peklom smo bili že veseli, da so pot zgazili že drugi pred nami. Pod Peklom je ponekod tako svinjsko pihalo navzdol (gornik), da so nam obrazi otrpli in izdihana vlaga je kondenzirala. Niti termometra nisem upal ven jemati, ker bi se ohladil!

Gornik je obetal veliko, očitno je zgoraj na Komni radiacija že "premagala" advekcijo. Izmučeni od mraza smo malo pred polnočjo prišli do koče - tam je bilo -18.2 °C. Eno joto zmazat in hitro spat.

Zjutraj pa okoli 7 h naprej - se ve, kam. :) Pri koči je bilo čutiti občasen veter, čudna reč, bilo je le malo hladneje kot zvečer (-18.5 °C).



Pa smo šli; Tamara s krpljami, midva z očetom na smučeh. Čudno je bilo, da smo od Doma na Komni mimo vremenske hišice že morali gaziti svež sneg (~35-40 cm puhca), od križišča malo naprej od hišice pa je proti Koči pod Bogatinom že nekdo hodil. Svašta.



Luknja



Pl. Na Kraju



Začel se je klanec proti Turškim vratcem, pihal zmeren gornik, na vratcih -18.8 °C. Od Turških vratc naprej sem moral delati smučino, kar mi je vzelo nekaj minut več in me predvsem zelo segrelo. Na robu Mrzle Komne sem vzel ven Voltcrafta in začel meriti ... toda vrednost se z roba (-18.8 °C) do dna ni spremenila niti za desetinko stopinje! Ti šment.



Takoj sem skočil k minimalcu in pogled nanj je prinesel na eni strani veselje na drugi pa rahlo razočaranje.



Minimalna temperatura od konca novembra je bila -40.5 °C, trenutna temperatura pa -19.0 °C. Če se ne motim, je -40.5 °C tretja najnižja z minimalnim termometrom izmerjena temperatura v Sloveniji! (takrat seveda še ni bilo jasno, od kdaj je bil minimum - bila to noč 19./20.12. ali že kdaj prej; mesec dni kasneje sem ugotovil, da je bil minimum že 18.12. zjutraj)
Ko sem se na dnu malo umiril, sem začutil rahel veter iz smeri mrazišča Srednji vrh, pa kakšen sunek je tudi priletel. Ker bi lahko še zgorel na dnu mrazišča, sem le resetiral minimalca in letel nazaj.

Kakšni fantastični pogledi!!!! Prava pravljica za na voščilnice.







Očeta in Tamaro je seveda bolj kot moje tekanje s termometrom navdušila fantastična zimska pokrajina, kot jo lahko vidiš le en dan po sneženju in še to pri zelo nizkih temperaturah! Sneg ni padal z dreves, ni se ojužil. Že dolgo nisem tega doživel.

Od Mrzle Komne proti Turškim vratcem



Nad Lepo Rušo (mraziščem)



Spust s Turških vratc





SBG, Planina Na Kraju



Tamara na krpljah - peš bi bila tu "muka na kubik".



Zimska pravljica, le rušje malo moti. Zdaj sem pa že zahteven, ane.



Podrta gora



Fantastična panoramca



Še mene na eni fotki. Ja vem, da sem se zredil (oz. oblekel v mraziščarja).



Hišica Slovenskega meteorološkega foruma v zimski preobleki



Proti Špičju



Po povratku v Dom na Komni smo se tam napokali in odžejali, nato pa sva šla z očetom še na Pl. Govnjač. Fotk od tam še nimam - jih ima oče - in jih bom naložil kasneje. Bilo pa je tako, da sva ob vstopu v "večno senco" na višini kasarne prišla v inverzijo, na dnu je bilo okoli 12h -18 °C, Tmin na minimalcu pa -35.5 °C.

Popoldne pa nazaj v dolino - peš s smučmi na ramenih. Trenutne razmere so precej trapaste, saj je sneg res fantastičen za smuko a povsem brez podlage. Če ti ni škoda smuči, potem je ok, sicer sploh ne.



Spet torej fantastična Komna.

0 odzivi

Objavite komentar