ORTOblog

= splet hribov, smučanja, vremena, fotografije in še česa.

Zimske vonjave v Karavankah  

Končno je tudi v naših krajih zadišalo po zimi -- v visokogorju in sredogorju je zapadlo več kot 20cm snega, ponekod je bil sneg do nižin (Bohinj, Zg. Savska dolina).

Napovedana nočna razjasnitev, dotok suhega zraka in umiritev vetra so obetali pravo zimsko jutro v gorah, kar sem sklenil preveriti. Že (relativno) dolgo ni bilo toliko snega v hribih in še dlje nisem imel smuči na nogah.

Ker je mreža postaj, kjer se meri višina snega, zelo redka in ker se meri šele ob 7h zjutraj, nisem imel prav dosti pojma, kje je tokrat padlo največ snega. Brez cilja sem se tako zjutraj odpeljal proti Julijcem, pri Kranju sem prišel iz oblakov oz. megle, pri Brezjah pa me je navdušil tale pogled:



Sveže pobeljeni Julijci so prav žareli, še bolj pa me je navdušilo J pobočje Dovške Babe (1892m, Karavanke), ki je izgledalo prav lepo zaflikano (skrajno desno na fotki). Nadaljeval sem torej mimo Dovjega in nato po gozdni cesti, dokler se nisem zaradi snega več premikal nazaj kot naprej ... Sneg se je začel na ~1000 m, avto sem pustil na 1200 m in tam je bilo že 10 cm snega.

Pogled s 1000 m proti Mojstrani in Dovjemu, zadaj pa hribi med Stenarjem in Škrnatarico.



Sneg je bil zjutraj še povsem suh (7:30) in napol vriskajoč sem se s smučmi, ki sem jih vzel s sabo "za vsak slučaj", odpravil proti Babi.

Okolica je bila prav kičasto zimska, kar me osebno seveda ni motilo.



Proti Triglavu



Škrlatiška skupina



Triglav, Stenar, dolina Kot, dolina Vrata



Gozd v zimski preobleki



Visoka oblačnost se je počasi premikala proti vzhodu ...



... v dolini pa se je še zadrževala nizka oblačnost.



Na 1500 m, 20 cm snega.



S tega mesta se je fantastično videlo območje vetroloma na Jelovici.



Vršnje pobočje Babe -- res je bilo lepo zalito.



Pogled proti zahodu



V sredi fotke je Kranjska Gora -- vidi se sneg na smučišču.



Še 3 fotke za lepši dan







Pogled z vršnjega pobočja proti jugu --> vse tri triglavske doline, vrhovi nad njimi, potem pa še škrlatiška skupina in Mangart v ozadju.



Na vrhu -- pogled v Avstrijo





Drava pod oblaki



V območju Ljubljane je bilo videti le 2 kuclja, ki sta štrlela iz oblačnsoti -- Šmarna gora.





Malo pod vrhom (~20 m) sem na pobočju meril debelino snežne odeje 40+ cm. To je bil suh sneg (pršič), mestoma napihan v zamete, ponekod pokrit z lomljivo skorjo.

Po pršiču sem odsmučal 300 m in se nato še enkrat vrnil na vrh.

Drugič navzgor



Zasneženo pobočje Hruškega vrha, zadaj levo se vidi Savo.



Na vrhu je bilo v zavetrju na soncu prijetno toplo, sem lahko bil brez težav v kratkih rokavih, prav na vrhu pa je že pihal veter zahodnih smeri, tam do 5 m/s (po občutku).

Pogled z vrha proti jugu



Triglav & co.



Drugi spust se je v 15 min končal 700 m nižje pri avtu. Ne me prašat, kako so bolele noge (se bo treba nazaj navaditi) ...

Nad Dovjem



Ker sem s turo zaključil že ob 10:30, imel pa sem CEL dan časa, sem se odpeljal še v Radovno in gor proti pl. Klek; kmalu so me ustavili gozdarji, češ da je zgoraj preveč snega in se še oni niso mogli prebiti. Pa sem šel okoli čez Gorje na Pokljuko in naravnost proti Medvedovi konti. Snega je bilo na Pokljuki 15-20 cm, ravno toliko, da sem se z avtom še lahko kolikor toliko nadzorovano prevažal okrog. A je bil 10 m klanec proti Medvedovi konti žal preveč in sem se moral vrniti. Pl. Javornik sem lažje dosegel in tam odčital Tmin s MIN/MAXA, ki je bil V zaklonu -9.7°C (17.11.- 23.11.06)

Na pl. Javornik



Moje namere o turi na Viševnik so podrli oblaki na fotografiji ...

Pl. Kranjska dolina, zadaj Stol



Meglice, kot je ta na fotografiji, so me spremljale skoraj ves čas na Pokljuki -- nad vsako neporaščeno uravnavo so lebdele meglice.



Med vožnjo proti domu mi je v oči padlo še pobočje Velikega vrha v Košuti in ni bilo treba 2x reči, naj zavijem proti Tržiču. Tu je manj snega kot v Julijcih, na 1200 m ga je le 5-10 cm, na 1500 m ga je 10 cm, na 1700 m, do koder sem prišel, pa 20 cm. Res pa je, da sem bil tu popoldne, ko se je že precej močno segrelo in tudi sonce je opravilo svoje -- na pobočjih je bil sneg moker, zato se je valil navzdol. Ker se nisem želel kotaliti z njim, sem z vzponom zaključil pri zadnjih drevesih.

Pogled proti Kofce gori s Kofc



Na zahodu se je že oblačilo



Osrednji Julijci, lepo se vidi pas oblakov nad Pokljuko



Veter je sneg ponekod lepo oblikoval





Smuka tokrat zaradi zanič snega ni bila bohvekaj, še dobro, da je bilo na Dovški Babi tako lepo! Vsekakor pa 1400m smuke za otvoritev sezone ni malo.

Zima je zakon!!

0 odzivi

Objavite komentar