ORTOblog

= splet hribov, smučanja, vremena, fotografije in še česa.

Baška grapa in okolica v snežni preobleki (23.-25. 1.)  

Prejšnji teden (v ponedeljek popoldne) sem se zaradi napovedanega deževja (oz. sneženja) odpravil že v mrazišče Ledina na Jelovici, potem pa sem se zapeljal naravnost v Zarakovec -- v Baško grapo (moral sem tudi popraviti postajo). Celo pot do Podbrda je še rahlo snežilo, na primorski strani prelaza Petrovo Brdo (803 m) je celo snežilo brez "rahlo". No malo niže od vasi Podbrdo (508 m) pa je sneg prešel v dež in v Zarakovcu (335 m) je deževalo.

Naslednje jutro (torej v torek 23.1.) sem se v dežju zapeljal bliže hribom -- v vas Rut in še naprej. Zaradi dvigajoče se meje sneženja je tam seveda deževalo (vas je na 671 m).


Dež je bil tudi idealno vreme za opazovanje geomorfnih procesov (preoblikovanje površja), ki sem jih moral na tem območju opazovati tudi v okviru samostojne terenske naloge.

Da bi videl čim več, sem se zapeljal po gozdni cesti še malo više... in se pripeljal prav do (preveč) pobeljene ceste na ~1100 m. :-)


Od tod sem se v dežju odpravil naprej peš. Po radarju sodeč se mi je od JZ bližala malo večja pošljka padavin, takole je bilo videti proti jugu:


Peš sem šel do t.i. mladinske koče na ~1300 m; ta stoji tik ob grapi, ki se spušča prav z vrha Rodice proti Rutu. Tam je bilo še ~5 cm snega, ko se je megla malo razkadila, se je videlo dež tudi na Špičasti Kupi, 1662 m. :-)
Tam sem obrnil in se v močnejšem dežju odpravil nazaj; prav zanimivo je občano potegnil veter od zgoraj -- kot bi se JZ odbil od pregrade -- in s seboj prinesel več dežja.

Travniki pod vasjo


Vas Rut, naravnost nad njo v megli je Purntol (Suha Rodica oz. Novi vrh, 1944 m)


Seveda so zaradi dežja spet oživeli potočki, tudi iz zloglasne jame pod Rutom je kar bučalo.


Oživele so vse grape...


No potem je še celo noč padalo, ob 4. uri zjutraj je potegnil jugo in odpihnil "mraz". T je skočila s +1°C na +6°C, toda sneg se je nad ~700 m obdržal:


Temperatura je čez dan počasi padala in občasno je dež za kratek čas prešel v sneg; okoli 23 h pa je zapihala "burja" (v Zarakovcu je to zaradi konfiguracije terena JV veter) in temperatura je končno padla dovolj nizko, da je pričelo snežiti ob burji s sunki do 40 km/h.


V četrtek smo se zbudili v pravo zimsko jutro z 8 cm snega... :-)
Pogled proti zahodu -- Kotel, 1175 m.


VP Zarakovec, zadaj železniški most na progi Jesenice-Nova Gorica.


Kdo ve, iz katere smeri je pihal veter ob sneženju? :-)


Moral sem očistiti dežemer, saj ga je napolnil zmrznjen sneg, pa tudi anemometer je bil malček defekten nekaj časa.

Potem pa sem se sredi dopoldneva odpravil na potep -- najprej spet proti vasi Rut.

Snega je bilo z vsakim metrom malo več...


...drevesa pa so bila prav idilično pobeljena (pogled proti vrhu Vrh Kozjic, 1068 m).


In že sem se znašel pred prvo oviro -- podrto drevo; malo je bilo treba zaleta, pa je šlo.


Tri "gozdne" fotke:






No v vasi Rut pa me je pričakalo ~20 cm snega, malo se je celo odpiralo in skoraj se je videl greben Rodica-Črna prst (na fotografiji Purntol (=Novi vrh) in Hohkobel (=Matajurski vrh))


Rut, zadaj Hohkobel


Vrnil sem se nazaj do Koritnice (ne Kal-Koritnice, tista je ob Soči; tale "naša" Koritnica je ob sotočju Koritnice in Bače) in se mimo Grahovega vzpel proti Bukovemu.

Pogled s Sp. Bukovega (~450 m) proti severu: kraljuje Koriška gora (1070 m, še pred 40 leti je bila ta stran gore skoraj povsem gola -- senožeti!!!), pod njo je Zarakovec, skrajno levo že pod pobočji Kotla pa Koritnica. Zadaj za Koriško goro bi se v jasnem vremenu videl greben Peči.


Tam nekje na ~600 m je bilo snega kar naenkrat več (15+ cm), cestarji pa še niso prišli in vožnja je bila super zimski užitek. :-) Malo pod Bukovim (717 m) so že bili snežni zameti, saj tam čez piha "burja", v vasi Bukovo pa je bilo že 30 cm snega!


Pogled na JZ proti Bukovskemu vrhu.


Snega je bilo torej na južni strani Šentviške planote in Kojce dosti več kot na severni. Vrnil sem se v Zarakovec in se malo čez poldne odpravil po opravkih v Tolmin.

Pogled na grič Kozlov rob iz vasi Zatolmin (Tolmin je na točno 200 m, tudi tam je bilo opoldne še okoli 2-3 cm snega).


Po zorani cesti sem kar nadaljeval čeprav nisem imel pri sebi zemljevida in nisem čisto dobro vedel, kam grem.
No na koncu se je izkazalo, da sem prišel prav v sredo med pogorje okrog Krna in in Tolminski Migovec. :-) Kažipoti so me usmerjali proti Javorci -- cerkvici iz. 1.s.v., ki sem jo tudi že nekaj časa želel pogledati.

Pogled proti Mahavščku (=V. Bogatin)


Nekaj časa sem še poskušal tiščati z avtom v klanec, prišel sem še celo malo dlje kot tolminski yugo, a kaj, ko potem nisem imel prostora za obračati in sem moral vzvratno po klancu nazaj navzdol do pl. Polog (oz. hiše pred njo). :-(

Pogled proti SZ; Tolmiski Migovec je ravno skrit za Grušnico, levi vrh pa je prvak celotnega grebena -- Tolminski Kuk (2085 m).


Rdeči rob izpod Javorce (saj je to Rdeči rob, kajne?)


Javorca (okoli 500 m nad morjem); tu je bilo okoli 10 cm snega.


Po eni špuri gor, po drugi dol


Levi je Tolminski Kuk, desni Tolminski Migovec


Še en zanimiv detajl -- sneg, stena, megla


Mlečna Soča pod belimi vršaci


Čez dan se je sneg v Baški grapi pridno sesedal in pod ~450 m ga je bilo že kar opazno manj.

Toda med vožnjo proti Ljubljani sem spet v Podbrdu prišel v sneženje, na Petrovem Brdu je bilo snega celo ~40 cm, nad cesto je bilo opaziti zanimive zdrse mokrega snega, ki je padal ob začetku sneženja.


Tudi na cesti Petrovo Brdo - Podrošt je bilo treba paziti na podrto drevje, cesta pa prikrita drsalnica...


Se je dalo lepo z ročno obračati :-)


Upam, da sem vam s to reportažo še malo približal po krivici zapostavljen predel Slovenije, ki pa je za "terenca" pravi raj..."

0 odzivi

Objavite komentar