ORTOblog

= splet hribov, smučanja, vremena, fotografije in še česa.

Zadnji vlak v Velikonočni grapi  

nad Rutom - Novi vrh - Velikonočna grapa - Novi vrh - skrita grapa

Po Velikonočni grapi (IV, mesto S5-, vir: M&M) v vzhodni steni Novega vrha (1944 m) smo se letos sredi marca že povzpeli Janko, Jože, Stane in jaz. Takrat smo bili za smučarski spust žal uro ali dve prepozni, saj je bil sneg v zgornjem (najbolj strmem) delu že preveč ojužen -- toliko, da se je prediralo do skal.

Tokrat sem glede na vremenske karte pričakoval enega zadnjih dopoldnevov v tej zimi, ko bo temperatura na 850hPa zdržala okoli 0°C, napovedana pa je bila tudi zmerna burja --> idealna kombinacija za grape na primorski strani Peči.

Še napol v temi sva se odpravila z gozdne ceste nad Rutom; že v gozdu je precej pihalo in bučalo, na snežišču pa še toliko bolj. Greben med Novim vrhom in Matajurskim vrhom je bil občasno v snežnih zavesah, občasno je po pobočju navzdol priletela pošiljka snega in kamenja. Sredi snežišča (na ~1600 m) sva morala natakniti dereze in prijeti cepina, saj je bilo više še vedno trdo. Po Velikonočni grapi sem se hitro vzpel na greben, s snegom je kazalo celo bolje kot sredi marca, tudi vstopni del je bil malenkost bolje zasnežen. Okoli pol devetih sem se skobacal preko opasti in se moral dobro potuhniti, da me veter ni prekucnil -- zmerna burja tam zgoraj ni bila le "zmerna"!
Zelo previdno sem šel do vrha in se sede pripravil na spust; severna stran grebena je bila spihana in zelo trda, tako da je bilo treba precej paziti pri smučanju.



Najbolj zoprn je bil seveda prehod preko opasti in hkrati z močne burje v brezvetrje; počasi in previdno, pa je šlo. Takoj pod opastjo sem naletel na premočen sneg, tako da sem ponekod že čutil kamenje pod smučmi; tam sem se ~15 m spuščal s cepinom, potem pa začutil boljšo podlago in le malo odjenjan sneg! :-D Oče je bil ravno sredi grape in je moje "ustvarjanje" pridno beležil s fotoaparatom.
Uživancija skozi grapo se je nadaljevala čisto do ožine na koncu grape, ki sem jo deloma preštamfal deloma čez njo spustil. Zelo lepa smer, vredna ponovitve v kaki boljši zimi!
Izpod grape sva skupaj odsmučala po snežišču do ~1650 m, nato pa zavila proti zahodu -- bila sva še zgodna, sneg je bil še zelo dober, zato bi bilo škoda že v dolino. Po pobočju, ki pripelje pod južno steno Novega vrha, sva se vzpela do stene, nato sem vlekel dolgo prečko pod stenami, se spustil ~25 m in na koncu zastavil po grapi naravnost proti grebenu. Grapa se je izkazala za preozko in premalo zasneženo za smučanje, še za vzpon je bila v zgornjem delu zaradi poprhanih skal zelo zoprna! Res komaj sem prišel okoli opasti in se vzpel na vrh Novega vrha; veter se je ta čas že malo umiril in brez težav sem na vrhu stal. Ob grebenu sem se spustil do prvega sedelca proti zahodu, tam pa zavil na primorsko stran in posmučal ~100 m veselca. Sledila je prečka v levo in prišel sem pod "sitno" in "preozko" grapo (po tej sem šel gor). Sledilo je 25 m vzpona, nato pa spet na smuči: ena izpostavljena prečka pod južno steno Novega vrha, nato pa (baje) prvi spust po skriti grapi za Pečmi (znana kot dostopna grapa za južno steno). Oče je dogajanje opazoval z varne razdalje in je užival v spustu po smeri pristopa, sam pa sem se optimistično spustil v grapo; zelo lepa smučarija, grapa je strma malo čez 40°, široka od 3.5 do 6 m, v spodnjem delu jo prekinja skok, ki pa tokrat ni bil več v celoti zalit (3 dni prej je še bil). Tam sem moral nekaj metrov poštamfati, nato pa skočiti na sneg pod skokom. Snega je v grapi zmanjkalo šele na ~1350 m!

Res izredno lepo dopoldne razgibane smučarije!
Novi vrh z nekaterimi smučarskimi smermi:


FOTOGALERIJA (35)

0 odzivi

Objavite komentar