ORTOblog

= splet hribov, smučanja, vremena, fotografije in še česa.

V grapah Male Mojstrovke  

Vršič - Butinarjeva - Zupančičeva - Pripravniška - Vršič - Koča na Gozdu

Včeraj zvečer sem se po kratki turi v Karavankah odpeljal na Vršič, kjer imamo ta vikend zimski tečaj Alpinistične šole (glej Freeapproved.com); včeraj smo imeli predavnje in ogled filma, danes dopoldne pa smo trenirali zimsko tehniko približno 150 m nad prelazom. :)

Že takoj po prihodu na Vršič me je presenetila količina snega na Mojstrovki -- Butinarjeva je izgledala precej obetavno. :)





Najprej smo gazili po Plazu ...



...



... da smo prišli do sonca.



Tu smo imeli prikaz ustavljanja s cepinom ...



... kar smo potem tudi preizkušali ...



















Sledil je prikaz ugotavljanja nevarnosti proženja plazov ...



... in spust po vrvi v snegu





Popoldne se nas je nekaj odpravilo v Butinarjevo grapo; s Tofsijem sva prej morala skočiti še nazaj na Vršič po smuči. :)



V Butinarjevi



Med vzponom sem bil kar navdušen nad razmerami, saj je grapa izgledala smučljiva. :)



Na vrhu Butinarjeve; Velika in Mala Mojstrovka



Pogled na jug



Zgornji del grape



Hitro sem začel s spustom po Butinarjevi (IV+, mesto S5, vir: M&M); imel sem trdo kložo in tudi nekaj pršiča na njej, zgornji skok sem obvozil po napihanem snegu, spodnjega pa prečno preskočil. In je kar šlo! :)

Pod grapo sem spet obul dereze in se na vrh Mojstrovke vzpel po Zupančičevi; tudi ta je bila dovolj zalita. :)

Pogled na Pripravniško



Sredi Zupančičeve



Zgornji del



Strme vesine levo od Zupančičeve -- skoraj sem se zmotil in se vzpel preveč levo, saj so sledi tam vodile prav do stene. Zadnji trenutek sem opazil sledi bolj desno -- v "pravo" Zupančičevo. Me je pa tudi ta leva varianta začela malo bolj zanimati. :)



Pogled z vrha Mojstrovke proti Visokim Turam



Odsmučal sem še po Zupančičevi (IV, mesto S5, vir: M&M); najbolj ozek del sem preštamfal/abručal, saj je bilo preozko in niti ni "držala" cela smučka. Na gredini sem imel skorjo in se ji poskušal izogniti bolj levo oz. desno, a nisem našel nič boljšega. Prečil sem desno po najvišji možni polici tik pod steno, da sem prišel do Pripravniške grape; prečka je bila precej izpostavljena, sneg pa na srečo dober, razmeroma trd. :) Po Pripravniški (III+, S4+, vir: M&M) sem še zadnjič danes odpikal gor in se spustil po njej; čisto spodaj, kjer je najbolj ozko, sem spet moral nekaj metrov abručati, na koncu pa sem lahko spustil in zavil v strmino na levi -- sneg je bil zelo dober. V zgornjem delu je Pripravniška že lepo zalita.

Na Plazu je bilo bolj bogo, ali skorja ali že razrito smučišče. Z Vršiča sem se spustil še do Koče na Gozdu v območju pešpoti; do ~1400 m po ubijalski skorji, niže po super trdem med drevesi.

0 odzivi

Objavite komentar