ORTOblog

= splet hribov, smučanja, vremena, fotografije in še česa.

Rutarski trojček -- Purntol, Hohkobel, Gradica  

nad Rutom - Smer k soncu - Novi vrh - Jakarjev pesk - Zahodna grapa (Matajurski vrh) - Rodica

Še en prekrasen dan v najlepšem koncu naših hribov -- v Pečeh! :)

Zgodaj zjutraj sem šel naprej na Novi vrh; ker sem štartal še pred soncem, je bilo lepo trdo, na ~1600 m sem dal gor dereze in cepin, tam me je "kušnilo" sonce. :)





Matajurski vrh z Zahodno grapo



Na Novi vrh sem se čez vzhodno steno vzpel po originalni Smeri k soncu, in se kar pošteno naplezal čez bolj strme prehode. Ma se ni za pritoževati, ker sem imel idealne razmere -- veter se je umiril, sonce je sijalo, bilo je malo pod 0°C, sneg je bil "škripavček", drugod vodni led, obsežnemu napihančku sem se lahko izognil po jarku sredi grape.

Vstopni skok



Detajl



Čez skok



Sredi smeri



Še en bolj strm del



Najbolj zoprn del -- prestop iz grape čisto na vrhu (le nekaj centimetrov vodnega ledu na skalah, strmina tam okoli 70° (več?), med nogami luft). Ma so stroji tako noro grabili, da ni bilo krize. :)



Pogled z grebena



Na Novem vrhu sem bil v uri in pol; Smer k soncu še ni smučljiva (spodnji skok premalo zalit), Velikonočna smer ima podrt vstop, Picajzl je že v srednjem delu silno ozek.





Matajurski (Hohkowbl) vrh z Novega vrha (Purntol)



Tako sem povozil Jakarjev pesk; vstop je nenormalno dobro zalit (ne duha ne sluha o travah, ki se ponavadi nastavljajo), kmalu prideš na obsežne trde klože, cela grapa je bolj kot ne napihana. A dobro drži... prvi skok ni čisto zalit, se ga da obvoziti ob strani, spodnji je zalit.

Novi vrh z vzhoda



Potem sem pod Zahodno grapo čakal eno uro, da bi vanjo posijalo sonce in se ob 10h zapodil navzgor... za vzpon sem izbiral trda območja -- torej jarke plazičev, na debelo ofrajhane skoke, vodni led -- in je šlo zelo lepo.





Spotoma sem meril naklonino; spodnji del 40°, okoli prvega skoka 50°, nad prvim skokom še malo več (le nekaj deset metrov), potem sredi smeri 45°, na vrhu spet malo manj, 40°.





Fotogenične ofrajhane skale malo pod grebenom



Zgornji del grape



Na greben sem prišel ravno k Vinkotovemu križu.



Okoli enajstih sem odsmučal, zgornja vesina je bila super, glede na napisano na AO Cerkno sem pričakoval več lufta ...



Ma ni bilo tako hudo. Za razliko od prvega spusta (v nedeljo, Bogdan Jež) sem se bolj držal grape in zvozil čez vse tri skoke (res se mi ni dalo štamfati v levo in potem abručati/štamfati 20 m...).

Tik nad najbolj spodnjim skokom se mi je odpel trakec (nadomestilo vezi pri Fritschiju), ki sem ga že mislil pustiti pri miru in kasneje zapeti ... a bilo bi mi žal ... po lahnem skokcu čez skalo sem naredil še tri ovinke in zavil proti levi strani, ko mi je desno nogo vrglo iz vezi (pa imam maksimalno zablokirane, do konca!). :(

Z levo sem se takoj ustavil, desna smučka pa je obvisela na malo prej zapetem trakcu; sicer bi jo dobil šele pri avtu. :(
Spodnjih 50 m grape je razritih zaradi plazov, zato sem smučal po grebenčku na levi strani grape (gledano od zgoraj); tam sem imel precej dober odjenjan sneg, le bolj malo prostora je bilo. Po presmučani smeri sem prečil proti Novemu vrhu in užival v izjemno dobrem snegu pod Jakarjevim peskom. Do 1200 m se je še dalo smučati po gozdu, nato 80 m peš, pa spet po cesti do avta. Ura pa še niti poldne... Pa sem šel še na Rodico.

Zahodna grapa v Matajurskem vrhu



Kar po gnoju na mulatieri, v dobri uri sem bil gor, prav do vrha je bil sneg dovolj mehak, toplo za kratke rokave, veter se je skoraj povsem umiril.



Na grebenu



Sedlo



Vršnje pobočje



Na vrhu





Poskusil sem smučati proti Runžni, a je bil sneg silno moker in se mi je vozil pod nogami, zato sem prečil nazaj na JZ greben ter nato smučal ves čas po rušnatem grebenu do mulatiere, čez njo v grapo in po grapi do mladinske koče -- skokov ni več, le 2x sem moral čez plazovino, a ni bilo hujših težav. Potem pa po cesti in še pred jaso z lovsko prežo na desno v gozd, da sem prišel na spodnjo pot -- po snegu (spodnjih 50 m bolj kot ne izsiljeno). Potem pa do avta (1100 m)... Sneg noro hitro pobira, zjutraj sem še lahko privijugal po cesti do avta, popoldne sem že moral štamfati ~15 metrov!

Sam bi dal smeri nižjo oceno; V, S6- se mi zdi precej težje kot Zahodna grapa v Matajurskem vrhu, zatorej naj bo V-, S5+.

0 odzivi

Objavite komentar