ORTOblog

= splet hribov, smučanja, vremena, fotografije in še česa.

Četrti dan v Pečeh - Novi vrh  

Še zadnji zaporedni dan v Pečeh pred spremembo okolja (in za kratko tudi vremena).

Z očetom sva se zgodaj zjutraj pripeljala do zdaj že skoraj zame rezerviranega parkirišča nad Rutom in se po stopnicah od torka odpravila proti Novemu vrhu. Malo pred nama sta proti Matajurskemu vrhu krenila tudi Marko Leban in Elvis Pavšič, ki sta splezala novo smer v zahodni steni - Spominska smer Petra Bevka (IV/80°/50°-60°); glej aocerkno.com. BRAVO!

Še v temi



Se že dani!



Midva sva šla proti Novemu vrhu, saj sem želel pogledati smer, ki jo je marca 2007 želel presmučati že Bogdan Jež (AO Cerkno - fotografije , vest v Alpinističnih novicah 13. 3. 2007), a je snel smuči, ker je bil žleb preozek. Tokrat je bila vzhodna stena Novega vrha izjemno zalita in pričakoval sem, da se bo dalo smer (kombinacijo plezalnih smeri Desna in Še bolj desna) presmučati.

Mimo Smeri k soncu proti Velikonočni grapi oz. desnemu delu vzhodne stene



Že zjutraj je bilo čutiti, da bo dan spet zelo topel, saj sneg ni bil tako trd kot dan prej na Raskovcu. Ob vstopu v steno je tako že kaj dol priletelo, pa se z očetom nisva pustila motiti in sva zlezla gor po Desni in Še bolj desni.

Oče bo zdajle vstopil, jaz sem že skoraj na polovici smeri



Spodnji del smeri se mi je zdel v celoti lepo smučljiv (to pomeni, da bi se dalo zavijati), le na sredi je bilo grdo. Desni prehod (gledano od spodaj), kjer je pred 2 letoma lezel Bogdan, je bil tudi tokrat preozek za karkoli na smučeh, levi prehod pa je nakazal možnost smučanja ... a le od spodaj in brez smuči na nogah. :) Pogled od zgoraj ni bil ravno smučarski, saj je bila ozka grapica pregloboka in tudi preozka, da bi v njej smuči imele stik s podlago. Vseeno sem si skopal prehod, če bi se morda le pokazala kakšna možnost (recimo abručanje po delu grapice s polovico smuči v zraku, žal pa je bil tam sneg razgibano napihan v manjše raze).

Očetov pogled iznad detajla



Grapa se je nad tem prehodom spet odprla in bila vedno širša do vrha. Obul sem smuči in začel smučati; prvo četrtino sem lepo presmučal (beri: zavijal), saj je bil sneg lepo trd (ga sonce še ni prijelo), prostora pa dovolj.

Smučanje zgornjega dela



Nato pa sem prišel do mesta, kjer je bil sneg na eni strani grapice izrazito slabši kot na drugi in me je ob zavoju že hotelo katapultirati. Opa. To pa ne. Nekakšna skorja je bila tam in to ni ravno dobro za tako naklonino. Oče je bil ravno tam in me je pridno fotografiral. :) Naslednjih 20-30 višinskih metrov sem abručal, vmes sem zaradi čudnega snega vzel v roke celo cepin. Potem sem prišel nad detajl - ozko grapico - in nad tem mestom skopal poličko. Pogled navzdol ni bil obetaven, saj je bila dolžina smuči večja od širine grapice pod mano. Mogoč bi bil sestop na smučeh s cepinom v rokah, kar pa bi pomenilo, da bi polovico smeri "sestopil na smučeh", kot se temu reče. Tega se pa ne grem.

Nad detajlom



Preobul sem se v dereze in se vrnil na greben.



Šel sem pogledat še vstop v sosednjo Velikonočno grapo (to sem presmučal l. 07 - glej zapis v blogu, 5. april 2007), ki pa me ni prepričal, zato sva se oba spustila po Jakarjevem pesku.

Na grebenu nad Velikonočno grapo



Bravo ati, že po drugi grapi v vzhodni steni Novega vrha!!!



Začetek spusta po grebenu



Utrinek



In kako noro dobro je bilo!!! Sonce je ravno prav prijelo in smuka je bila "taprava" do avta.

Jakarjev pesk



Varianta (50°) Jakarjevega peska v spodnjem delu



Pod Jakarjevim peskom, zadaj desno smer Desno od zdrsa



Menim, da se kombinacije Desne in Še bolj desne smeri v vzhodni steni Novega vrha ne bo dalo PRESMUČATI, saj ni dovolj prostora.

Vzhodna stena Novega vrha - rdeča je kombinacija Desne in Še bolj desne smeri, modra poskus smučanja.



Tole so najlepši hribi, če mene vprašate!!!

2 odzivi

  • Tone  
    17. marec 2009 ob 19:19

    Jaka pozdrav
    Kaj naj rečem drugega kot samo BRAVO.
    Že dalj časa spremljam tvoje podvige v gorah. Izredno lepo se mi zdi, da tudi mladi najdete izzive v "naših Pečeh", kjer smo pred leti uživali starejši. Še naprej srečno, da bomo še uživali v tvojih fotografijah in pisanju. Lep pozdrav z levega brega Bače (Bukovo)
    Tone

  • Jaka Ortar  
    21. marec 2009 ob 22:10

    Brez skrbi, Tone, bomo še kakšno pogledali v Pečeh. Te flanke so res 1A za največje uživače, pa še malo ljudi jih pozna in samota je tam doma. :) Pozdrav nazaj z desnega brega Bače!

Objavite komentar